dimarts, 18 d’octubre del 2016

A l'atenció de les famílies d'Educació Infantil



Benvolgudes famílies,
Com ja se us va informar a les reunions d’inici de curs des de l’escola volem continuar amb els AMBIENTS DE JOC, i aquest curs els encetem al primer trimestre.
Us volem recordar alguns dels objectius propis dels ambients de joc. Amb els ambients, els infants són els que construeixen el joc, creen les situacions d’interacció, construeixen el seu pensament, s’afavoreixen les relacions entre iguals, es facilita l’experimentació, es potencia l’autonomia, etc. Serà durant el segon i el tercer trimestre els alumnes de P3, P4 i P5, compatiran les tardes dels dimecres i els dijous.
Aquest curs els ambients seran 8: la casa, modelatge i construccions,  l’ambulatori, experimentació, llum i color, expressió corporal, el mercat i les peces soltes.  Tot seguit us farem un petit resum amb l’objectiu de cada ambient, en que consistirà i quins són els materials que ens manquen. Ja sabeu que tot el que proposem són coses que ja no feu servir, o que estiguin espatllades i que a l’escola en puguem fer ús.


AMBIENT DE LA CASA

OBJECTIU: els infants reprodueixen situacions pròpies de la vida quotidiana amb materials i accions el més properes a la realitat.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR: encara ens manca una cuina amb forn que no funcioni. També podeu col·laborar amb paelleres i olles.


AMBIENT DE MODELATGE I CONSTRUCCIONS

OBJECTIU: els infants modelaran  i realitzaran creacions pròpies en quatre dimensions amb diversitat de materials.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
pots d’alumini, fustes, baguls, estris de plastilina, etc.



AMBIENT DE L'AMBULATORI
OBJECTIU: els infants reprodueixen situacions properes a la realitat. Alhora ajudarà a treure l’angoixa davant d’un ambient mèdic.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
material mèdic apte per manipular: venes, gorros, mascaretes, bates, xeringues, termòmetres, fonendos i estris vells, radiografies, llanternes, tiretes, etc.   


AMBIENT D'EXPERIMENTACIÓ
OBJECTIU: els infants descobriran les diferents qualitats dels objectes que podem trobar al nostre entorn i veure com interactuen entre ells.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
tubs, mànegues, gots per mesurar, botons,  bigudís, lupes, balances, safates, recipients, embuts, coladors, boles o pilotes petites, etc.

AMBIENT DE LLUM I COLOR

OBJECTIU: els infants experimentaran lliurement amb les qualitats pròpies dels materials referents a la llum i el color: transparència, opacitat, etc.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
llençols o teles negres, llanternes,  llums reflectants, tires de llums led, retroprojectors, màquines de diapositives, etc.


AMBIENT D'EXPRESSIÓ CORPORAL
OBJECTIU: els infants realitzaran entre tots una sessió de moviment i dansa per potenciar el coneixement del nostre cos i les possibilitats que té.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
teles grans, mocadors de colors,  cintes de colors, etc.


AMBIENT DEL CARRER
OBJECTIU: els infants reprodueixen situacions pròpies de la vida quotidiana amb materials i accions el més properes a la realitat del mercat: comprant i venent.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
bolsos, moneders, mocadors, collarets, polseres, ulleres de sol, revistes, llibres, cd’s, carros de la compra, cabassos, moneders, caixes registradores, etc.


AMBIENT DE LES PECES SOLTES
OBJECTIU: promoure el fet de ‘pensar amb les mans’ i ‘aprendre fent’ amb materials molt propers principalment propis de la natura. Les peces soltes no són joguines però podran explotar al màxim les seves possibilitats creant i formant composicions.
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
materials que podeu trobar o recollir de la natura: pedres de riu, branquetes, rodelles de tronc, pinyes, petxines, pedres de color de vidre, escorça, plomes, fulles de pi, etc. I materials artificials:  miralls, xarxes, fustes, rul·los, reixes del forn, safates, etc.

Aquells materials que ens pugueu aportar que siguin de grans dimensions comenteu-ho a les tutores.

Un any més, encetarem aquest projecte amb molta il·lusió. Nosaltres ja estem preparades, ens ajudeu?


LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL
Octubre 2016