Benvolgudes famílies,
Com ja se us va informar a les reunions d’inici de curs des de l’escola
volem continuar amb els AMBIENTS DE JOC, i aquest curs els encetem al
primer trimestre.
Us volem recordar alguns dels objectius propis dels ambients de joc.
Amb els ambients, els infants són els que construeixen el joc, creen les
situacions d’interacció, construeixen el seu pensament, s’afavoreixen les
relacions entre iguals, es facilita l’experimentació, es potencia l’autonomia,
etc. Serà durant el segon i el tercer trimestre els alumnes de P3, P4 i P5,
compatiran les tardes dels dimecres i els dijous.
Aquest curs els ambients seran 8: la casa, modelatge i construccions, l’ambulatori, experimentació,
llum i color, expressió
corporal, el mercat i les peces soltes.
Tot seguit us farem un petit resum amb l’objectiu de cada ambient, en
que consistirà i quins són els materials que ens manquen. Ja sabeu que tot el
que proposem són coses que ja no feu servir, o que estiguin espatllades i que a
l’escola en puguem fer ús.
|
|
OBJECTIU: els infants reprodueixen situacions pròpies de
la vida quotidiana amb materials i accions el més properes a la realitat.
|
MATERIAL
QUE PODEU APORTAR: encara ens manca una
cuina amb forn que no funcioni. També podeu col·laborar amb paelleres i
olles.
|
|
|
OBJECTIU: els infants modelaran i realitzaran creacions pròpies en quatre
dimensions amb diversitat de materials.
|
MATERIAL
QUE PODEU APORTAR:
pots d’alumini, fustes, baguls, estris de plastilina, etc.
|
|
|
OBJECTIU: els infants reprodueixen situacions properes a
la realitat. Alhora ajudarà a treure l’angoixa davant d’un ambient mèdic.
|
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
material mèdic apte per
manipular: venes, gorros, mascaretes, bates, xeringues, termòmetres, fonendos
i estris vells, radiografies, llanternes, tiretes, etc.
|
|
|
OBJECTIU: els infants descobriran les diferents qualitats
dels objectes que podem trobar al nostre entorn i veure com interactuen entre
ells.
|
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
tubs, mànegues, gots
per mesurar, botons, bigudís, lupes,
balances, safates, recipients, embuts, coladors, boles o pilotes petites, etc.
|
|
|
OBJECTIU: els infants experimentaran lliurement amb les
qualitats pròpies dels materials referents a la llum i el color:
transparència, opacitat, etc.
|
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
llençols o teles negres,
llanternes, llums reflectants, tires
de llums led, retroprojectors, màquines de diapositives, etc.
|
|
|
OBJECTIU: els infants realitzaran entre tots una sessió de
moviment i dansa per potenciar el coneixement del nostre cos i les
possibilitats que té.
|
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
teles grans, mocadors
de colors, cintes de colors, etc.
|
|
|
OBJECTIU: els infants reprodueixen situacions pròpies de
la vida quotidiana amb materials i accions el més properes a la realitat del mercat:
comprant i venent.
|
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
bolsos, moneders, mocadors,
collarets, polseres, ulleres de sol, revistes, llibres, cd’s, carros de la
compra, cabassos, moneders, caixes registradores, etc.
|
|
|
OBJECTIU: promoure el fet de ‘pensar amb les mans’ i
‘aprendre fent’ amb materials molt propers principalment propis de la natura.
Les peces soltes no són joguines però podran explotar al màxim les seves
possibilitats creant i formant composicions.
|
MATERIAL QUE PODEU APORTAR:
materials que podeu
trobar o recollir de la natura: pedres de riu, branquetes, rodelles de tronc,
pinyes, petxines, pedres de color de vidre, escorça, plomes, fulles de pi,
etc. I materials artificials: miralls,
xarxes, fustes, rul·los, reixes del forn, safates, etc.
|
Aquells materials que ens pugueu aportar que siguin de grans dimensions
comenteu-ho a les tutores.
Un any més, encetarem aquest projecte amb molta il·lusió. Nosaltres ja
estem preparades, ens ajudeu?
LES
MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL
Octubre
2016