dimecres, 25 de setembre del 2013

Autorització de l'ús d'imatges i publicació de dades personals de l'alumnat



Autorització relativa a l’alumnat: ús d’imatges, publicació de dades de caràcter personal i de material que elabora (menors d’edat). Curs 2013-14

El centre disposa d’espais de comunicació i difusió, inclosos els espais web (adreça o adreces web), on informa i fa difusió de les activitats escolars lectives, complementàries i extraescolars.

En aquests espais es poden publicar imatges en què apareguin, individualment o en grup, alumnes que fan les activitats esmentades.

Atès que el dret a la pròpia imatge és reconegut en l’article 18.1 de la Constitució espanyola i està regulat per la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre el dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, la direcció d’aquest centre demana el consentiment als pares, les mares o els/les tutors/es legals per poder publicar fotografies i vídeos on apareguin els seus fills i filles i hi siguin clarament identificables.

Per a l’edició de materials en espais de difusió del centre (blocs/web/revistes) cal la corresponent cessió del dret de comunicació pública expressat per escrit dels afectats o d’aquells que n’exerceixen la pàtria potestat en cas de minoria d’edat, sense que la Llei de propietat intel·lectual admeti cap mena de modulació segons l’edat de l’alumnat. Aquesta cessió s’ha d’efectuar encara que l’autor/a en qüestió no aparegui clarament identificat i s’estén a realitzacions com ara el treball de recerca de batxillerat i altres de similars.


Dades de l’alumne/alumna i dels pares, les mares o els tutors o les tutores
Nom i cognoms de l’alumne o l’alumna

__________________________________________________________________________________________
Nom i cognoms del pare, la mare o el tutor o la tutora legal de l’alumne o l’alumna                 DNI/NIE/Passaport



Autoritzo

1.        Que la imatge del meu fill o filla pugui aparèixer en fotografies corresponents a activitats escolars lectives, complementàries i extraescolars organitzades pel centre i publicades en:
       
        - Pàgines web del centre:       (  ) Sí                   (  ) No

        - Revistes o publicacions editades pel centre d’àmbit educatiu:     (  ) Sí                     (  ) No

2.        Que el material elaborat pel meu fill o filla pugui ser publicat en els espais de comunicació del centre (blocs i espais web del centre i revistes editades per aquest) amb finalitat de desenvolupar l’activitat educativa:

                       (  ) Sí                      (  ) No

3.        Que en les pàgines web/blocs i revistes editades pel centre hi constin les inicials de l’alumne o l’alumna i el centre:

                       (  ) Sí                      (  ) No

Lloc  i data

__________________________________________________________________________________________
Signatura del pare, la mare o el tutor o la tutora legal de l’alumne o l’alumna







D’acord amb l’article 5è de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal us informem que les dades que es sol·liciten en aquest imprès seran incorporades al fitxer “Alumnes de centres educatius dependents del Departament d’Educació” responsabilitat de la direcció del centre educatiu, amb la finalitat de gestionar l’acció educativa, l’orientació acadèmica i professional, l’acció tutorial i de comunicació amb les famílies, l’avaluació objectiva del rendiment escolar, el compromís de l’alumnat i llurs famílies en el procés educatiu i l’accés als serveis digitals i telemàtics facilitats pel Departament. La persona afectada pot exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant la direcció del centre educatiu corresponent.
Direcció del centre